Kozmetikai szalonok és az árverseny




Kozmetikai szalonok és az árverseny 



Sajnos nagyon sok kozmetikus esik abba a hibába, hogy belemegy az árversenybe,

és az árak lefelé szorításával próbál meg vendégeket szerezni magának.

Rendszeresen hallunk, illetve kapunk ilyen jellegű üzeneteket:

"Mit csináljak, ha nem tudok XY-al versenyezni, mert az olyan alacsony áron kínálja a szolgáltatásait, amivel már nem tudok mit kezdeni?".



Talán pár dolgot érdemes tisztázni:

·         A legolcsóbb pozícióra való törekvés mindig egy nagyon veszélyes terület, hiszen mindig lesz valaki, aki hajlandó "lejjebb tolni a nadrágot". Az árak lefelé szorításával lehet, hogy meg tudunk szerezni pár új vendéget, viszont feláldozunk vele valami nagyon fontosat: az igényességet és az árrést. Ugyanis az, hogy milyen minőségben és eredményességgel szolgáltatunk a legfontosabb. Hogy milyen haszonkulccsal és milyen árréssel vagyunk képesek működni, nagymértékben meghatározza azt, hogy milyen minőségű szolgáltatást tudunk nyújtani!

·         A vendégeknek több típusa van.  Akit csak az ár érdekel, azt csak a legolcsóbb árakkal tudjuk megszerezni, és  megtartani is csak ezzel a módszerrel lehet majd, és az ilyen vendég sosem jó. Ezek a vendégek nem lesznek hűségesek hozzánk, hiszen ha egy konkurens később olcsóbban kínálja a szolgáltatását, termékeit, akkor máris továbbállnak.

·         Amikor a vendég azt mondja egy termékre, hogy drága, akkor valójában csak annyit mond, hogy az ő szemében az értéke alacsonyabb, mint amit fizetnie kellene érte. A vendég szemében az adott termék értékét több tényező is befolyásolja. Ezek összességében határozzák meg azt, hogy mennyit hajlandóak fizetni érte – éppen ezért sokkal hatékonyabb, ha inkább ezt az értéket próbáljuk meg feljebb „tornászni”, mintsem egyszerűen csak az árakat csökkentjük. Ehhez szükséges, hogy valóban jó termékekkel dolgozzunk és ezzel kapcsolatban  el tudjunk mondani  minden fontos információt!

(Gondoljunk csak bele a legnagyobb, legismertebb márkák példájába. Nem tartoznak a legolcsóbbak közé, ennek ellenére nagy forgalmat bonyolítanak le, mert folyamatosan az előnyeikről hallunk)

A továbbiakban tehát arra szeretnénk rámutatni, illetve tippeket adni, hogy miként vonzhatunk vendégeket a szalonunkba úgy, hogy közben nem mi kínáljuk a legalacsonyabb árakat a piacon.



 Váljunk a szakma szakértőjévé
Vint Cerf az internet egyik alapító atyja egyszer azt mondta: „a mai napi bölcs mondásom nem az lesz, hogy az információ hatalom, hanem az, hogy az információ megosztása hatalom. Szerintem az emberiség történelme során rendszeresen beigazolódott, hogy az információ, a tudás megosztása egyre nagyobb hatalommal jár, és hogy azok a társadalmak, amelyek visszatartják az információt, óriási károkat okoznak saját maguknak.”

Ha elfogadjuk a fenti tézist, akkor bátran feltételezhetjük, hogy minél több és hasznos információt osztunk meg a vendégeinkkel, ők annál inkább szakértőként tekintenek majd ránk.

Nemcsak egy kozmetikus leszünk a vendég számára, hanem egyben egy szakértő tanácsadó is. Ezután, ha problémája támad azon a területen, mi fogunk először az eszébe jutni, a mi weboldalunkat fogja először megnézni. Ezzel helyzeti előnybe kerülünk a tőlünk jobb árakat kínáló szalonokkal szemben, és megkapjuk majd az esélyt arra, hogy nálunk megtalálja a választ problémájára. Ha sikerül az igényeit kielégítenünk, akkor remélhetőleg nem is fog tovább keresgélni.

Az információ megosztás történhet:

1.    Személyes beszélgetésben

2.    Hírleveleinkben,

3.    Weboldalunkon,blog

4.    Közösségi oldalainkon


A személyes beszélgetésnél azon túl, hogy megvizsgáljuk a vendég bőrét, tapintatos és célirányos kérdésekkel sok fontos információt tudhatunk meg. Egyben alkalom nyílik arra is, hogy elmondjuk, hogy milyen anyagokkal dolgozunk, milyen kezelésekből választhat és milyen otthoni ápolást javaslunk.

A hírlevéllel az aktuális újdonságokról, akciókról tájékoztathatjuk a vendégeinket. Van, aki ezt SMS formában oldja meg.

A weboldalunknak tartalmaznia kell minden fontos tudnivalót a szolgáltatásaikról, termékről, árainkról, hasznos tippeket, egyszóval mindent, aminek értelme van a vendég szempontjából.

Ha tudunk, használjunk füleket termékoldalunkon. Ezek ugyanis segítenek, hogy oldalunk rendezett maradjon akkor is, mikor sok információt kell megosztanunk. A fülek megkönnyítik a vendégeknek, hogy gyorsabban megtalálják az összes releváns információt

Akár egy külön kategóriát, egy blogot is szentelhetünk az otthoni bőrápolásnak (hogyan tehetik szebbé bőrüket, hogyan alkalmazzák az otthoni termékeket) ezzel tovább erősíthetjük magunkról a szakértői képet.

 Közösségi oldalainkon: Ha szívesen működtetünk egy ilyen oldalt, akkor napi kapcsolatban lehetünk a vendégeinkkel és ők is egymással, ezzel tovább erősíthetjük bennük a hozzánk való tartozás érzését , de fontos, hogy bántó tartalmú hozzászólásokat ne engedjünk megjelenni.


 Összegezve:
 Nem akkor leszünk sikeresek, ha a körülöttünk lévő kozmetikák  közül mi vagyunk a legolcsóbbak, hanem ha a vendégünk azt érzi, hogy személyünkben  a legjobb szakemberre bízta magát.